Bewegen voor iedereen

Je hebt ondernemers die het verschil maken. Zij hadden ee nidee, gingen er mee aan de slag en boeken resultaat. Lees hoe Robert van Aalst met Arc en Ciel zijn idee wist te vermarkten: technische tools bieden voor persoonlijke ondersteuning. Van hebbedingen tot bed. Voor sporters en gehandicapten, voor peuters en senioren. Iedere klacht een product, iedereen zijn eigen “bewegingshulp”.

WIE? Robert van Aalst had 25 jaar ervaring in de zorg: als verpleger op de Intensive Care en later als medisch verpleegkundige op de ambulance.

HOE? “Door mijn werk op de ambulance kwam ik veel bij mensen thuis. Daar zag ik mensen klungelen met een verkeerd bed of stoel die ze voor veel geld hadden gekocht. Er zijn genoeg goede producten, maar men weet niet welk product bij welke klachten past.”

WAT? “Bij ons krijgen consumenten en instellingen professioneel advies bij de aankoop van medisch-technische producten. Zo krijgt iedereen het product dat nodig is bij zijn klacht.”

SINDS WANNEER? “Tien jaar geleden. Toetsen of aannames klopten, inzicht verwerven in hoe de markt in elkaar zat en waardoor de misverstanden ontstonden. Productonderzoek, marktonderzoek en internationaal gezocht naar leveranciers en fabrikanten.”

WAT MAAKT DAT JE SUCCESVOL BENT? “Allereerst mijn medische kennis. Verder geloof ik in zakelijke eerlijkheid. Niet alleen maar iets willen verkopen. Klanten komen terug omdat ze geholpen worden op basis van hun (persoonlijke) vraagstelling.”

Arc en Ciel

STAND VAN ZAKEN? “Vijf jaar zaaien, zaaien, zaaien: nu langzaam beginnen met oogsten. Dat is ook de uitdaging: “hoe nu verder?” We zijn een snelgroeiende organisatie. Mensen beginnen ons te vinden. Specialisten erkennen steeds meer de rol van technische producten als onderdeel van een ziektebeeld. Dat is een compliment.”

TOEKOMST? “Positief, ook toont onderzoek dat de zorggerichte markt verzadigd is tot 2060. Maar we ontwikkelen een veelzijdig leef-, woon- en werkconcept dat we in heel Nederland kunnen aanbieden.”

PRODUCTEN? “Van braces voor sporters, speciale bedden en matrassen voor jong en oud, krukjes voor de juf op een crèche, rollators, elektrische stoelen, alarmeringssystemen voor binnen en buiten tot hebbedingetjes als aardappelfijnschillers en nog veel meer.”

AANPAK? “Ons logo laat het zien: een huisje, boompje voor iedereen. De regenboog voor de regen met donkere tijden van klachten en daarna de zonneschijn. De duif is het kunnen voortbewegen naar betere tijden.”

TIPS? “Goed marktonderzoek doen en je eigen huisstijl ontwikkelen. Daarnaast: Durf beheerst risico’s te nemen en blijf vooral vasthouden aan wat je voor ogen hebt.”

Auteur: Teersa van Wezel

Deel deze post op
468 ad

Stuur je reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>